دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی ممعلمان مقطع ابتدایی

دانلود اقدام پژوهی

دانلود اقدام پژوهی ممعلمان مقطع ابتدایی

دانلود اقدام پژوهی دلهره و اضطراب دراملا نوشتن

اقدام پژوهی | چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۰۷:۴۰ ب.ظ | ۰ نظر

 دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل ستایش را که در زمینه نوشتن املا بسیار دلهره و اضطراب داشت بهبود بخشم ؟

فرمت فایل word و قابل ویرایش 

تعداد صفحات 26 صفحه

قیمت 2500 تومان

قسمتی از مجموعه

چکیده:

امروزه دانش آموزان به دلیل نقش مهمی که در اداره  آینده کشور به عهده دارند و مدیران اصلی در اداره آینده کشور و رهبر سایر اقشارجامعه خواهند بود بنابر این سلامت جسم و روان ان ها با سلامت جامعه ی آینده و آینده ی کشور ارتباط مستقیم دارد. دوره ی ابتدایی دوره ای پر تنش  و بسیار مهمی در زندگی است چرا که نه تنها جسم بلکه توان روانی در طی این دوره ی حساس زندگی دچار تحول اساسی میشود و سازگاری با چنین تغیرات اساسی بر جسم روان فشار میاورد. علاوه بر این دوره ی ابتدایی سن بحران رشدی است و در این دوره افزایش انواع استرس ها وآسیب پذیری به فشار روانی ، اجتماعی ،ورزشی با کاهش مهارت های مقابله ای همراه میشود به طوری که استرس زیاد و بیش  از حد شدیدا بر کیفیت زندگی دانش آموزان تاثیر میگذارد و موجب افت شدید و کاهش کیفیت زندگی دانش آموزان میشود.

زندگی آدمی در تعامل با دیگران و دردنیایی از تجربه های موفق و ناموفق سپری می شود. درپرتو این تعاملات است که او چیزهای بسیاری را می آموزد وبابهره گیری از آن هم موجب رشدواعتلای خود وهم منشا اثرات مثبت وسودمند در جامعه می گردد. 

در این تحقیق من نیز تلاش کرده ام تا تجربه ام را در زمینه درست آموختن ودرست نوشتن  در اختیار فرهنگیان فرهیخته قرار دهم تاکه شاید راهگشای آنان درزمینه حل مشکلات تعلیم وتربیت باشد. 

مضمون این بررسی درباره دانش آموزی است به نام ستایش  که من شخصأ از نزدیک مشکل او را لمس کرده وبه لطف خداوند متعال وبا ارائه ی روش های تازه واصل مشاوره در بهبودمشکل او که اضطراب در نوشتن املا بود گام برداشته ام.

 ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم     موجیم که آسودگی ماعدم ماست                           

مقدمه

در سالی که گذشت  دانش آموزی به نام ستایش داشتم که نمرات املای او بسیار پایین بود. در ابتدا تصور کردم که او از دانش آموزان دیر آموز است اما با پی گیری از مدیر مدرسه متوجه شدم که تصور من اشتباه است پس دلیل ناتوانی او در یادگیری املا چه عاملی می تواند باشد برای یافتن پاسخ سوال خود تصمیم گرفتم تا با مادر ستایش گفت وگویی داشته باشم در پی گفت وگو متوجه شدم که او دانش آموزی  مضطرب است و همان طور که حدس می زدم اضطراب و نگرانی از علایم رفتاری اوست.

یکی از اهداف زبان آموزی در دوره ابتدایی این است که دانش آموز از زبان فارسی همانند ابزاری مهم برای موفقیت در دروس دیگر استفاده کند. مهارت های زبانی به او کمک می کند تا منظور و احساسات و عواطف خود را به راحتی بیان کند و با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کند.

پس لازم است دانش آموزان درست گوش دادن و درست به خاطرسپردن  را بیاموزند تا بتوانند افکار خود را به خوبی بیان کنند ودر صورت لزوم بنویسند .یکی از معضلات درس املاء این است که بعضی ها فکر می کنند که این درس نیاز به آموزش ندارد و همین قدر که مرحله ی خواندن ونوشتن انجام شود دانش آموز باید دیکته را فرا گیرد. اما ابتدا باید اختلالاتی که ازنظر دیداری،شنیداری،گفتاری ودست خط و... وجود دارد. مشخص شود وسپس درست نویسی املاء صورت گیرد.

بیان مسأله

  املاء کلمه ای عربی و دارای معانی گوناگون از قبیل :پر کردن ،بر سر جمع سخن گفتن و تقریر است . دیکته کلمه ای است فرانسوی به معنای مطلبی که کسی املاء کند و دیگری بنویسد. واژه ی دیکتاتورهم فرانسوی از همین کلمه است و به معنا ی فرما نروایی است که با قدرت و زور حکومت افکار و عقاید خود را بر جامعه تحمیل کند .منظور از اضطراب هیجان نا خوشایندی است که با اصطلا حاتی مانند  «نگرانی »،« دلشوره»،« وحشت»و«ترس» بیان می شود . اضطراب سبب به هم ریختن تعادل موجود می گرددو چون فرد دائما به منظور برقراری تعادل کوشش می کند ، می توان گفت اضطرب یک محرک بسیار قوی است که امکان دارد گاهی مفید و زمانی مضر باشد و این بستگی به درجه «ترس» ومقدار «خطری » دارد که متوجه فرد است اضطراب تنها زمانی نا بهنجار محسوب می شود که در برابر موقعیتهایی رخ دهد که اکثر مردم به راحتی آنها را حل و فصل می کنند.

از آنجایی که دیکته یکی از مهمترین مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. که آن نیز به علت مهم بودن مهارت های نوشتاری است، شاید بتوان دلیل این امر را در عینی بودن مهارتهای نوشتاری دانست که امکان تحلیل مشکلات کودک را فراهم می سازد. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردم دقت و تعمق بیشتری در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراین مشکل این دانش آموز فکرم را خیلی مشغول کرده است. از آنجایی که وظیفه شغلیم ایجاب می کرد سعی کردم برای حل این مشکل راه حلهایی پیدا کنم تا شاید بتوان با به کار گرفتن این شیوه ها به کودکانی که به علت ضعف در دیکته به آنها برچسب کم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود کمک کرد.

جهت دانلود کلیک کنید



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی